onsdag 7. oktober 2009

It takes a leap of faith to get things done

Yes, jeg overlevde reisefeberen og det første kultursjokket. Begynner å vende meg til å krype under myggnettingen hver kveld å høre myggen summe rundt i rommet. Vi er så heldige å ha vestlig do, men uten doring. Vann og strøm kommer og går. Kenya har vært utsatt for tørke den siste tiden, og det er derfor vann og strømrasjonering i Nairobi. Her om dagen ruslet vi rundt i nærområdet, og en litt bedugget mann begynte å følge etter oss. Han ønsket å snakke om tørken som skaper store problemer for kenyanerne... Vi unngikk samtalen ved å stikke innom en butikk. Håper virkelig regnet kommer snart. Etter en rusletur har vi rødt støv opp til knærne..ellers er det sånn passe varmt, ca 25 grader.

Denne første uken har vi blitt litt kjent med de som jobber her i Focus. Sammen med dem har vi vært på flere gudstjenester på universiteter og vært med dem hjem på besøk. Flotte mennesker som jeg gleder meg til å bli bedre kjent med!! Utfordrende med språk..hva vi kan si/ikke si osv. De er flinke til å fortelle og vise oss hvordan de lever. På fredag skal vi besøke prosjektet vi skal jobbe med fram til jul i Mathareslummen. Det blir spennende...

Kiswahililæreren vår Michail gav oss et kort med dette sitatet som jeg likte godt:

”If you’re walking down the right path
and you’re willing to keep walking,
eventually you’ll make progress.”
(Barack Obama)
Mitt nye hjem, Focus Centre:

Undervisning.
Fra v. Miriam, Kristina, Ragnhild, Audhild og Catherine.

Foto: Joseph N.

1 kommentar:

  1. Nå har jeg ventet i spenning på første bloggpost fra det store utland! Så utrolig spennede det må være å få delta på noe sånt. Håper du lærer masse og at det blir givende! Gleder meg til å lese mer.. =)

    SvarSlett